[O1] zapalenie się halogenów po zamknięciu szkodnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pebrd
    Classic
    • 2008
    • 10

    [O1] zapalenie się halogenów po zamknięciu szkodnika

    Dzida, Ale to przecież nie o ekologie chodzi. Ekolodzy w czterech literach mają naszą planetę. Tylko o forsę się tu rozbija.

    Do dziś znany jest manewr aktywistów Greenpeace którzy najpierw wymalowali napis "Stop CO2" na kominie elektrowni (lipiec 2007) a potem wystosowali prośbę o założenie filtrów na te kominy.
    Co w tym dziwnego otóż cała sprawa dotyczyła chłodni kominowych - takie wielkie grube kominy z których wydobywa się biały dym - i żeby wszyscy zrozumieli ten biały dym to para wodna :!: która nie zawiera CO2 :!: więc na co te filtry :?: na to jakoś nie odpowiedzieli.
  • wisnia
    Drive
    • 2007
    • 57

    #2
    [O1] zapalenie się halogenów po zamknięciu szkodnika

    Witam

    Narodził mi się nowy pomysł aby po otwarciu drzwi (centralnym zamkiem) zapaliły mi się przednie halogeny na jakiś czas oraz tak samo po zamknięciu autka aby się zapaliły. W które miejsce wiązki powinienem się wpiąć aby mój sterownik mógł uzyskać jaką informacje??

    a może już jest to już gdzieś opisane na forum a ja jeszcze na to nie natrafiłem.

    Pozdrawiam.
    -=Wiśnia®=-

    Komentarz

    • lugab
      Rider
      • 2007
      • 439

      #3
      Zamieszczone przez wisnia
      W które miejsce wiązki powinienem się wpiąć aby mój sterownik mógł uzyskać jaką informacje??
      Masz już taki sterownik? jesli tak to jakiś Home Made, czy kupiłeś go gdzieś?
      fajny pomysł, jak być miał to opanowane to podziel sie informacjami :szeroki_usmiech
      1.9 TDI ALH, narazie 90KM

      Komentarz

      • norbert.s.
        Classic
        • 2008
        • 37

        #4
        Do doświetlania zamknij/otwórz wystaczy czasówka, na przykład z oświetlenia wnętrza Poloneza, albo uniwersalny moduł komfortu ze stałym 30s, lub regulowanym czasem podawania impulsu i funkcją stop, wysterowywane sygnałem zamknięcia/otwarcia zamka centralnego i sterujące dodatkowym przekaźnikiem, który załącza dowolne światła.
        W obydwu przypadkach możesz zatrzymać doświetlanie, na przykład załączeniem zapłonu, otwarciem drzwi kierowcy - obydwa moduły mają tą funkcję.
        Jeżeli masz Octavię z fabrycznym pilotem, to do doświetlania przy samym otwieraniu można wykorzystać oryginalne sterowanie oświetlenia wnętrza, które wysterowuje przekaźnik załączający światła mijania, czy też halogeny.
        Szaro-niebieski przy module komfortu to czasowe sterowanie lampką, a światła mijania znajdziesz przy przełączniku, w jego wiązce, o ile pamiętam, to żółto-zielony, pobór ok. 8A.
        Po otwarciu samochodu fabrycznym pilotem załącza się oświetlenie wnętrza, jednocześnie sterując uzależnionym od wyłączonego ACC przekaźnikiem min. 15A załączającym światła mijania, lub halogeny - doświetlanie ma działać dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, przy kluczyku w stacyjce przekaźnik nie powinien działać podczas zapalania się lampki wewnętrznej.
        Minusem takiego sterowania, jest kwestia występowania niechcianego w pewnych sytuacjach świecenia doświetlania, ale można ewentualnie dołożyć jakiś estetyczny wyłącznik funkcji.
        Generalnie dla osoby mającej pojęcie o tym, o czym napisałem wykonanie układu nie powinno być problemem.
        Pomysł powstał dość szybko i ogólnie, ale na 100% będzie działać.
        Pewne szczegóły techniczne można jeszcze na spokojnie dopracować.
        Instrumedley multi display full version

        Komentarz

        • lugab
          Rider
          • 2007
          • 439

          #5
          norbert.s., Fajny opis, nie jestem specem w tej dziedzinie, ale pewnie z mala pomoca kumpla elektronika cos sie wymysli.
          Moze tutaj napisze ktos kto juz zamontowal takie cudo u siebie i podzieli sie wrażeniami
          1.9 TDI ALH, narazie 90KM

          Komentarz

          • wisnia
            Drive
            • 2007
            • 57

            #6
            lugab, sterownika jeszcze nie mam ale będę mieć prawie domowej roboty. Będzie odpowiedzialny za doświetlanie zakrętów (nie tylko za pomocą kierunków ale i kierowcy) i za załączanie obu halogenów w czasie cofania (tak jak jest w nowym superbie) będzie można tam też zaprogramować masę innych funkcji.

            norbert.s., Twój opis jest bardzo fajny ale ma jedną wadę mianowicie halogeny będą się zapalały za każdym razem jak otworzę drzwi. a mi chodzi o to że światła mają się zapalić dopiero po użyciu pilota przy uzbrajaniu i przy otwieraniu.
            -=Wiśnia®=-

            Komentarz

            • lugab
              Rider
              • 2007
              • 439

              #7
              wisnia, to jak bedzie taka możliwość to podeślij schemat/dane techniczte tego sterownika
              Zamieszczone przez wisnia
              doświetlanie zakrętów (nie tylko za pomocą kierunków ale i kierowcy)
              to mi sie podoba. Bedzie potrzebny montaż jakiegoś czujnika skrętu, lub coś podobnego?
              1.9 TDI ALH, narazie 90KM

              Komentarz

              • wisnia
                Drive
                • 2007
                • 57

                #8
                sterownik będzie na procesorze się nie ma za bardzo co przesyłać procesor kilka rezystorów i kondensatorów.

                Będzie trzeba montować albo rezystor wieloobiektowy albo impulsator. Jeszcze dokładnie tego nie przemyślałem co będzie lepsze.
                -=Wiśnia®=-

                Komentarz

                • norbert.s.
                  Classic
                  • 2008
                  • 37

                  #9
                  Zamieszczone przez wisnia
                  norbert.s., Twój opis jest bardzo fajny ale ma jedną wadę mianowicie halogeny będą się zapalały za każdym razem jak otworzę drzwi. a mi chodzi o to że światła mają się zapalić dopiero po użyciu pilota przy uzbrajaniu i przy otwieraniu.
                  Nie czytałeś dokładnie. Jeżeli użyjesz pierwszej wersji, to taka sytuacja nie będzie miała miejsca, ponieważ moduł czasowy będzie wysterowany przy pomocy impulsów zamka centralnego, i będzie mógł się wyłączać przed czasem, na przykład po otwarciu drzwi (zadziałanie krańcówki).
                  Druga wersja jest uproszczoną alternatywą sterowaną z modułu komfortu, do której potrzeba tylko trochę wiedzy i jeden przekaźnik, więc trudno wymagać od niej wodotrysków i przecież pisze wyraźnie, że istnieje:
                  Zamieszczone przez norbert.s.
                  ... kwestia występowania niechcianego w pewnych sytuacjach świecenia doświetlania...
                  Zamieszczone przez wisnia
                  W które miejsce wiązki powinienem się wpiąć aby mój sterownik mógł uzyskać jaką informacje??
                  Pytanie jest trochę dziwne, bo nikt nie wie, jakiej informacji potrzebuje Twój sterownik?
                  Ja wiem, jakiej informacji potrzebuje czasówka z Poloneza i jakiej potrzebuje uniwersalny moduł komfortu.
                  Opis podłączeń jaki podałem, zadziała w praktyce na 100%.
                  Instrumedley multi display full version

                  Komentarz

                  • wisnia
                    Drive
                    • 2007
                    • 57

                    #10
                    no właśnie a ja bym chciał aby one zapalały się w TYLKO I WYŁĄCZNIE w momencie użycia pilota.
                    -=Wiśnia®=-

                    Komentarz

                    • norbert.s.
                      Classic
                      • 2008
                      • 37

                      #11
                      No to w czym problem, bo nie bardzo rozumiem?
                      Zrzucasz tapicerkę z drzwi kierowcy, dobierasz się do wiązki zamka i masz sygnały sterujące masą, masz też tam sygnały silnika siłownika...
                      Możesz też podebrać sygnał z przewodu kierunkowskazu - konkretnie jest to czarno/biały przewód, który wychodzi z modułu komfortu w celu sygnalizacji zamknięcia/otwarcia samochodu fabrycznym pilotem.
                      Przecinasz go, wstawiając diodę minimum 3A i podłączasz się przed diodą od strony modułu. Wtedy będziesz dostawał sygnały plusa wychodzące na kierunkowskazy podczas użycia pilota, natomiast dioda zapobiegnie przedostawaniu się impulsów powrotnych podczas normalnej pracy kierunkowskazów.
                      Prawda, że proste?
                      Instrumedley multi display full version

                      Komentarz

                      • wisnia
                        Drive
                        • 2007
                        • 57

                        #12
                        Z kierunkami to już mi się bardziej podoba. Ponieważ jak wezmę sygnał z siłownika to obawiam się że będzie duży sytuacji w których halogeny zapalą się w najmniej oczekiwanym momencie np. w czasie zamknięcia drzwi z guziczka od środka.
                        -=Wiśnia®=-

                        Komentarz

                        • norbert.s.
                          Classic
                          • 2008
                          • 37

                          #13
                          Zamieszczone przez wisnia
                          Z kierunkami to już mi się bardziej podoba. Ponieważ jak wezmę sygnał z siłownika to obawiam się że będzie duży sytuacji w których halogeny zapalą się w najmniej oczekiwanym momencie np. w czasie zamknięcia drzwi z guziczka od środka.
                          Stary, bierzesz się za coś i wszystko Ci trzeba podawać na talerzu... :wink:
                          Skoro jesteś elektronikiem i chcesz sobie komplikować układ (ja nim nie jestem, jestem tylko doświadczonym montażystą)
                          to warunkujesz załączanie modułu od wystąpienia dwóch impulsów plusa w pewnym interwale czasowym - ryglowanie zamków (przy zamknięciu zapala się czerwona diodka w drzwiach), otwarcie, to również dwa impulsy.
                          Ewentualne zamknięcie przyciskiem wewnętrznym nie powoduje załączenia halogenów - brak ryglowania, jeden impuls na siłowniki.
                          Przewody to:
                          żółto/czarny - plus po zamknięciu
                          szaro/czarny - plus po otwarciu
                          Do wyłapania w drzwiach kierowcy.
                          Instrumedley multi display full version

                          Komentarz

                          • wisnia
                            Drive
                            • 2007
                            • 57

                            #14
                            w tym cały problem że nie jestem elektronikiem. Nawet nie zajmuje się niczym podobnym. porostu się trochę na tym znam. I wcale wszystkiego nie trzeba podać mi na tacy ponieważ 90% impulsów które chciałem wyciągnąć wykombinowałem sam tylko brakuje mi tego jednego.
                            -=Wiśnia®=-

                            Komentarz

                            Pracuję...